Link do nowej strony MOPR


 

Logo UE

Program asystent rodziny na rok 2022


Program Opieka wytchnieniowa




 

Ośrodek Interwencji Kryzysowej


Herb Bytomia


ŚDS Integracja


Logo MRPIPS


Logo rodzina.gov.pl

rodzina.gov.pl


Logo PFRON


Logo SOW


PUP Bytom


 

Praca-bytom.info


Logo Portalu OPS


Logo Bytom od Nowa


Logo podatki.gov.pl

 
 
 
 
 
 

Plakat   
Uwaga Krwiodawcy! Uwaga Bytom! Potrzebna krew!

W związku z wyjątkową sytuacją związaną z epidemią koronawirusa i wzrastającą liczbą osób hospitalizowanych, zwracamy się do Honorowych Dawców Krwi oraz wszystkich zdrowych osób, które o ostatnim czasie nie podróżowały do innych krajów i nie miały kontaktu z osobą zakażoną wirusem lub objętą kwarantanną, o zgłaszanie się do centrów krwiodawstwa w całej Polsce w celu oddania krwi.
Apelujemy o oddawanie krwi, ponieważ jest ona potrzebna szczególnie teraz.
Na stronach centrów krwiodawstwa i krwiolecznictwa zamieszczone są informacje dotyczące bieżącego stanu zapasów krwi i jej składników. Jednakże wszystkie grupy krwi są potrzebne, ponieważ istnieją biorcy o różnych grupach. Z użytecznego punktu widzenia najbardziej oczekiwana jest krew grupy O RhD- (ujemne), gdyż w nagłych wypadkach, przy braku krwi właściwej grupy, może być przetoczona każdemu biorcy. Problem polega na tym, że jest to jedna z rzadziej występujących grup krwi. Posiada ją zaledwie ok. 7 proc. Polaków.
 
 
STOP Korona-oszustom    
Wychodzimy naprzeciw obecnie panującej sytuacji i zwracamy szczególną uwagę w czasie pandemii na Seniorów – grupę osób w wieku 60+. Ta część społeczeństwa jest najbardziej narażona na zarażenie chorobą COVID-19 wywołaną przez koronawirusa SARS-Cov-2. Dla Seniorów, których odporność jest często niższa niż osób w młodszym wieku, konsekwencje zachorowania są dużo bardziej dotkliwe. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Seniorów, jako Stowarzyszenie MANKO - Głos Seniora podjęliśmy odpowiednie kroki i rozpoczęliśmy działania w ramach naszej nowej akcji „Solidarni z Seniorami – razem damy radę!”. Skuteczne działanie na rzecz Seniorów, może rozpocząć każdy i na początku skupić na prostych czynnościach, jak np. zrobienie zakupów, wyprowadzenie psa czy rozmowie telefonicznej.

Czytaj więcej: STOP korona-oszustom !

Logo wirusa  
UWAGA !!!
  

W związku z koniecznością zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu od 16 marca 2020 r. do odwołania wstrzymuje bezpośrednia formę obsługi klienta.

Zaleca się załatwianie spraw za pośrednictwem:
  • platformy ePUAP
  • e-mailowo
  • telefonicznie 
  • faksu (32 281-80-93)
W przypadku osób, które nie mają możliwości załatwienia sprawy w wyżej wymienionych formach będzie możliwość złożenia dokumentów w zaklejonych kopertach (wniosek, pismo itp.) do „skrzynki” ustawionej wewnątrz budynków przy ul. Strzelców Bytomskich 16 oraz ul. Łużyckiej 12.
Działalność komisji lekarskich orzekających o stopniu niepełnosprawności przy  Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Bytomiu zostaje zawieszona od 16.03.2020 r. do 10.04.2020 r.
Obsługa osób bezdomnych odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w Noclegowni przy ul. Kosynierów 26 w Bytomiu.
 

DZIAŁ

NUMERY TELEFONÓW

ADRES E-MAIL

Dział Pomocy Środowiskowej

32 388-67-22 informacja

32 281-77-05 TPPŚ 1
32 286-95-17 TPPŚ 2
32 282-89-88 TPPŚ 3
32 386-98-65 TPPŚ 4
32 386-81-20 TPPŚ 5
32 286-99-53 TPPŚ 6
32 289-85-30 TPPŚ 7
32 280-58-86 TPPŚ 8
32 281-82-00 TPPŚ 9
32 280-17-35 TPPŚ 10
32 388-67-23 Kierownik Działu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół
Psychiatryczno-Środowiskowy

32 832-92-90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Realizacji Świadczeń

32 388-67-28 Kierownik
32 388-67-30, 32 388-67-31
32 388-67-32, 32 388-67-29
32 388-67-34, 32 388-67-35

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Wsparcia Rodziny

32 388-61-51 Kierownik
32 388-61-54 – koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej

 32 388-61-55 – obsługa rodzin zast.
32 388-61-52 – sprawy dot. usamodzielniania
32 388-61-58 – asystenci rodziny

32 388-61-50 – pracownicy socjalni

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Rodzinnych

32 388-86-17, 32 388-95-53
32 388-86-27, 32 388-95-45
32 388-86-21, 32 388-95-51

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności

32 388-86-25

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów

32 388-86-30 dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny

32 438-65-03 stypendium szkolne, zasiłek szkolny, karta dużej rodziny

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. dodatków mieszkaniowych i energetycznych

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Karty Dużej Rodziny

Zespół Obsługi Świadczeń Socjalnych

32 438-65-01 świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie wychowawcze
32 388-86-16, 32 388-95-68

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Pomocy Instytucjonalnej i Dochodzenia Opłat

32 388-95-63 Kierownik
32 705-66-33 umieszczanie w DPS 32 388-95-75, 32 388-95-67
32 388-67-14, fax 32 281-80-93

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych

32 388-67-13 sprzęt rehabilitacyjny
32 388-67-03 program „AS”, dofinansowania

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – dot. Programu „AS

Klub Integracji Społecznej

32 281-01-85 Prace społecznie użyteczne
789-464-658 Rewitalizacja II
533-302-079 KIS AS

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Noclegownia

32 387-63-89

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

32 388-67-06 Kierownik
32 388-67-04, 32 388-67-05
32 388-67-10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

533-302-078

32 438-89-52 pomoc psychologiczna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Planowania, Koordynowania i Realizacji Projektów

32 388-67-20, 32 388-67-42
32 388-67-43

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Obsługa kancelarii odbywa się według niżej wskazanych zasad:

  1. Przyjmowanie korespondencji  za pośrednictwem operatora pocztowego, drogą mailową (za pośrednictwem ePUAP, wymagany: profil zaufany lub podpis kwalifikowany) lub
  2. poprzez złożenie wniosku o wydanie zaświadczenia o korzystaniu bądź nie z pomocy MOPR w specjalnie do tego celu przygotowanej urnie, wystawionej przy wejściu głównym do budynku przy ul. Strzelców Bytomskich 16.
    Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub kancelaria @mopr.bytom.pl
    WZÓR WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O KORZYSTANIU/BĄDŹ NIE KORZYSTANIU Z POMOCY MOPR dostępny na stronie Ośrodka (zakładka: Druki do pobrania – Zaświadczenie o korzystaniu z pomocy MOPR) lub
    forma papierowa wyłożona przy urnie, wystawionej przy wejściu głównym do budynku przy ul. Strzelców Bytomskich 16.
  3. Wysyłka korespondencji (decyzja, zaświadczenie, inne pismo) WYŁĄCZNIE za pośrednictwem operatora pocztowego.
    Tel .32/388 67 00 lub 388 67 02
    32/388 67 08
KOMUNIKAT:
OSOBY, KTÓRE OTRZYMAŁY AWIZO PROSZONE SĄ O NIE ZGŁASZANIE SIĘ DO KANCELARII MOPR PO ODBIÓR PRZESYŁEK AWIZOWANYCH. PRZESYŁKI TE ZOSTANĄ PRZEKAZANE ICH ODBIORCOM ZA POŚREDNICTWEM  OPERATORA  POCZTOWEGO.
Numer konta bankowego do wpłat za usługi opiekuńcze i pielęgnacyjne 22 1560 1049 0000 9030 0005 3314.
 
Numer konta bankowego do wpłat za usługi specjalistyczne 52 1560 1049 0000 9030 0005 3356.
 
WAŻNE !!! W tytule wpłat należy wpisać imię i nazwisko osoby, za którą dokonywana jest wpłata.
 
W razie pytań prosimy dzwonić pod nr 32 388-67-48 lub wysłać wiadomość na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
 
Uwaga - koronawirus   
W związku z potwierdzeniem pierwszego przypadku Koronawirusa w Polsce, służby sanitarne działają zgodnie z ustalonym postępowaniem. Należy przede wszystkim zachować spokój, na bieżąco śledzić komunikaty i wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia oraz pamiętać o przestrzeganiu podstawowych zasad zapobiegawczych, które istotnie wpłyną na ograniczenie ryzyka zakażenia wśród społeczeństwa.
 
Mycie rąk - plakatKoronawirus - krok po kroku - plakat informacyjny
 

Plakat profilaktyczny nr 1Plakat profilaktyczny nr 2  
Szanowni Państwo, w związku z pojawiającymi się w niektórych krajach europejskich przypadkami zachorowań na koronawirusa (2019 nCoV) zwracam się do Państwa z apelem o przekazanie do wszystkich jednostek organizacyjnych pomocy społecznej i pieczy zastępczej funkcjonujących na terenie jednostki samorządu terytorialnego (publicznych i niepublicznych) prośby o podjęcie niezbędnych działań o charakterze profilaktycznym.
Wskazany koronawirus przenoszony jest drogą kropelkową i można zmniejszyć ryzyko zakażenia, w taki sposób, jak stosuje się w przypadku innych chorób przenoszonych drogą kropelkową: częste mycie rąk, zasłanianie ust i nosa podczas kichania zgiętym łokciem lub chusteczką jednorazową, unikanie dotykania oczu, nosa i ust, stosowanie bezpieczniej odległości od osób, które mają objawy ze strony układu oddechowego tj. kaszel czy katar.
Jednocześnie proszę o zobowiązanie osób kierujących ww. jednostkami o przekazanie podopiecznym i ich opiekunom podstawowych informacji związanych z profilaktyką zdrowotną w zaistniałej sytuacji.

Czytaj więcej: Apel o podjęcie działań...

Logo PFRON

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu informuje, że trwa nabór wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON w ramach pilotażowego programu „Aktywny Samorząd” Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową oraz Moduł II - pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym.
Dokumenty programowe są dostępne na stronie internetowej PFRON https://www.pfron.org.pl.
Wnioski można pobrać i złożyć poprzez system SOW (dedykowany i bezpłatnie udostępniony realizatorom programu System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON) oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie przy ul. Strzelców Bytomskich 16, na parterze, w pokoju nr 3 w godzinach przyjmowania stron, tj. poniedziałek 14:00 – 16:30 oraz wtorek – piątek 8:00 – 12:00. Ponadto wnioski można pobrać ze strony internetowej MOPR www.mopr.bytom.pl.

Czytaj więcej: Pilotażowy program Aktywny...